Ardraos (Sühnopfer) doet slagwerk op nieuw album Peste Noire

(For the English version, click here.)

Necrobump. En met een goede reden. Want vandaag vernam ik dat Peste Noire nog beter is geworden. Het is inmiddels geen geheim meer dat ik een groot bewonderaar ben van deze Franse act, daar het één van de laatste blackmetalbands met ballen is. Maar stel, je had me pakweg vijf maanden geleden gevraagd welke muzikant ik graag nog eens in Peste Noire zou willen zien spelen, dan had ik zonder twijfel Ardraos gezegd. Over deze alleskunner heb ik al eens geschreven in mijn recensie van het eerste album van Sühnopfer, het niet onverdienstelijke eenmansproject van Ardraos. Maar voor degenen die het niet weten: Ardraos is een werkelijk waar fantastische drummer die qua originaliteit en techniek met kop en schouders uitsteekt boven de gebruikelijke blastbeatmachines die je in black metal zoveel tegen komt. Ik heb mij bij het beluisteren van het werk van Peste Noire dan ook meerdere malen afgevraagd hoe deze toch al zo fantastische muziek zou klinken met Ardraos achter het drumstel.

Visualiseren helpt altijd.

Welnu, vandaag kwam mij het nieuws ter ore dat Ardraos het slagwerk op het volgende album van Peste Noire-album voor zijn rekening gaat nemen(!). Hij maakte dat zelf bekend op zijn Lamebook-profiel. Het interessante van dit nieuws is niet alleen dat het slagwerk op het volgende PN-album sowieso geniaal gaat worden, maar ook dat Peste Noire überhaupt aan een nieuwe CD bezig is. En aangezien de band tot nu toe van iedere langspeelplaat iets speciaals heeft gemaakt, kunnen we er vanuit gaan dat er binnen nu en pakweg een jaar weer iets heel bijzonders in je CD-speler ligt.

Hopelijk levert deze toch vrij prominente rol Sühnopfer ook wat meer bekendheid op. Dan kan ik zeggen dat ik Sühnopfer kende voordat ze cool werden. De hipsterbril is reeds besteld.

One thought on “Ardraos (Sühnopfer) doet slagwerk op nieuw album Peste Noire

  1. Pingback: Ardraos (Sühnopfer) to handle drums on new Peste Noire album | Black Ivory Tower

Geef een reactie

